162. Davor Bobić – Dubrovnik – Wisconsin – Osijek. “Snježna kraljica” – premijera

Davor Bobić 02.2024. foto: Dražen Dragušica

162. – Davor Bobić 07.02.2024.

Dakle još malo pa godinu dana od naše prošle emisije (113. emisija 01.03.2023.) u kojoj smo upoznali Davora Bobića, skladatelja i pedagoga, organizatora te dugogodišnjeg ravnatelja Varaždinskih baroknih večeri, umjetničkog voditelja Koncertnog ciklusa grada Osječka glazbena srijeda u periodu od 2012. do 2021.godine.

Davor Bobić je danas jedan od najutjecajnijih glazbenika suvremenog hrvatskog glazbenog života.

Rođen u Varaždinu gdje je završio osnovnu i srednju školu, na Konzervatoriju P.I. Čajkovski u Kijevu diplomirao je harmoniku, kompoziciju i teoriju glazbe.

Pedagošku karijeru započeo je neposredno nakon studija na varaždinskoj Glazbenoj školi.

Nastavlja je na Umjetničkoj akademiji u Osijeku gdje je od 2003. godine docent, od 2008. izvanredni, a od 2014. redoviti profesor te od 2022. redoviti profesor u trajnom zvanju. 2009. je na istoj ustanovi imenovan prodekanom za znanost i umjetnost a od 2019. obnaša dužnost savjetnika dekanice. Uz niz organizacijskih poboljšanja, pod njegovim se vodstvom ili uz njegovo sudjelovanje na Akademiji za umjetnost i kulturu, Sveučilišta J.J.Strossmayera u Osijeku povećava broj studijskih programa (klavir, kompozicija, teorija glazbe, gitara, muzikoterapija) i uvode potpuno novi (studij tambure), dok će na Glazbenoj školi u Varaždinu prije svega biti zapamćen po tome što je, sredinom 90-tih godina, prvi u Hrvatskoj pokrenuo skladateljsku klasu za osnovnu i srednju školu.

Davor Bobić jedan je od najopsežnijih, najraznolikijih i najizvođenijih u suvremenoj hrvatskoj glazbi. Skladao je instrumentalna, vokalna, vokalno-instrumentalna i glazbeno-scenska djela. Svakako posebno valja istaknuti vokalno-instrumentalna djela – oratoriji:  Kralj Tomislav, Izaija , Kantate; Jerihon i Amida te Vukovarski requiem, a od glazbeno-scenskih balet s pjevanjem Veronika Desinićka. Autor je i filmske glazbe te glazbe za niz kazališnih predstava. Piše instrumentalna, vokalna, vokalno-instrumentalna i glazbeno-scenska djela. Instrumentalni dio opusa sastoji se od skladbi za različite solo instrumente: najviše harmoniku koju Bobić poznaje i kao interpret, zatim klavir, gudačke i puhačke instrumente uz i bez pratnje klavira. Tu je zatim glazba za najrazličitije komorne sastave – gudačke, puhačke, harmonikaške, kombinacije gudača i puhača itd. Što se vokalne glazbe tiče najviše piše za zborove, a cappella ili uz instrumentalnu pratnju (klavir, udaraljke i sl. ili uz kombinaciju s nekim melodijskim instrumentom), dječje, djevojačke, ženske, mješovite. Rezidencijalni je skladatelj Dubrovačkog simfonijskog orkestra za period od 2022. do 2026. godine. Rezidencijalni skladatelj u akademskoj godini 2022. / 2023. – University Wisconsin of River Falls, USA kao prvi inozemni skladatelj u povijesti toga sveučilišta. Sada je rezidencijalni skladatelj HNK u Osijeku za period od 2023. do 2027.

U emisiji slušamo snimke iz Wisconsina, gdje američki umjetnici izvode glazbu Davora Bobića, čut ćemo i dio iz “Amide” koju je uglazbio uz pomoć Zagrebačkih solista, a kao poseban “šlag” ovog gostovanja je glazbeno upoznavanje s glazbenom uvertirom, valcerom i scenom na glavnom trgu baleta koji će zaživjeti sljedeći tjedan.

U naš studio je stigao dan prije prvih ozbiljnih cjelovitih proba za premijeru baleta ‘Snježna kraljica’ koja je, sljedećeg petka, 16.veljače 2024. u HNK Osijek.

Davor Bobić, uglazbio je poznatu bajku Hansa Christiana Andersena, o kraljici ledena srca, djevojčici Gerdi i njezinu prijatelju Kaju, te o ogromnoj snazi prijateljstva i ljubavi jačoj od svih ledenih zrcala.

Koreograf je  Svebor Sečak, nacionalni prvak i proslavljeni baletni umjetnik.

Riječ je o koprodukciji dvaju nacionalnih kazališta – osječkog i splitskog, i to u sklopu projekta pod pokroviteljstvom Ministarstva medija i kulture i K-HNK, odnosno konzorcija hrvatskih nacionalnih kazališta.

Bobić kaže da je ideja rasla u njemu još za vrijeme studija na Državnom konzervatoriju “P. I. Čajkovski” u Kijevu prije 30 godina, gdje je imao povlasticu i čast nazočiti velikim baletnim i opernim produkcijama u Državnom akademskom teatru opere i baleta “Taras Ševčenko”. Iako je balet naumio pisati lani u okviru programa europske mobilnosti nastavnika Erasmus+ na Konzervatoriju N. R. Korsakova u St. Peterburgu, sudbina je htjela da ovo djelo dovrši u Osijeku.

U emisiji Bobić kaže da je uvjeren da će balet svakako biti vrlo uspješan, a temelj je u koncepciji koreografsko-redateljskog pristupa Svebora Sečaka, koji zadržava tzv. klasičnu baletnu formu, no znatno obogaćenu iznimnim videoanimacijama Zdenka Bašića te raskošnim kostimima i scenom Nevena Mihića. Valja istaknuti sjajnu koprodukciju naših dviju nacionalnih kuća i sugurno je da će znatan doprinos splitskog baletnog ansambla u simbiozi s osječkim plesačima biti ključan u ostvarenju dramaturški zaokružene cjeline baleta.

Sretno na premijeri i neka osječki balet na krilima “Snježne kraljice” zapleše i izvan Osijeka, pa možda i u inozemstvu – sretno.

Published On: 7. veljače 2024.