146. Blues rock festival – Osijek 21.10.2023.
146. emisija posvećena je BLUES-ROCK FESTIVALU OSIJEK koji će biti održan 21.10.2023. u Epic Klubu Osijek (Tvrđa, Trg Vatroslava Lisinskog bb) početak je u 19h.
Izvođači: Ice Cream Man & His One Man Band (BG), Sonic Eye (OS), Delta21! (VK), Damir Gossain & Zemlja (ZG), Garage in July (OS), Udruga Volim Gramofonske Ploče (OS)
Organizatori: Jelena Rebić (udruga PARTWISH) i Mario Papić
Suradnja: Udruga SLAMA (Nikola Faller potpisuje crtež plakata), LumenArtist (svjetlosne projekcije u dvorištu Stare Pekare)
Projekt je financiran i podržan sredstvima Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije
Ulaznice u pretprodaji – Barcelona Pub Osijek: 8,00 eura
Na dan koncerta – na ulazu u Epic: 10,00 eura
IZVOĐAČI
ICE CREAM MAN & HIS ONE-MAN BAND
Ice Cream Man je umjetničko ime Milomira Lukovića koji dolazi iz Beograda.
Donosi stari zvuk delta bluesa, ogoljen na potpuno moderan način i sveden na svoje osnove – miks sirovog bluesa i countryja potpaljen zvucima usne harmonike. Osim vokala, on svira bendžo, akustičnu i električnu gitaru, cigar box gitaru, usnu harmoniku i foot drum set. Čest je sudionik raznih festivala diljem naše regije, a nedavno je osvojio i prvu nagradu za autorski rad i izvođenje na festivalu Gašini Akordi.
Njegov prvi solo album, Souls’ Walk, predstavlja glazbeno putovanje kroz tradicionalne američke melodije. Na albumu se nalazi devet autorskih pjesama I obrada čuvenog tradicionala, „Cocaine Blues“. Branimir Lokner, cijenjeni glazbeni urednik I kritičar, u je svojoj recenziji ovako opisao album: “Do sada na ovim prostorima nismo imali nijedno ovakvo izdanje, kao i solistu koji se idejno kreće u pravcu roots muzike Iibluesa. Vjerujem da je sve ovo sasvim dovoljna preporuka da se suočite sa Ice Cream Manom, naravno ako glazbeno preferirate spomenute žanrovske varijante”.
Autorov drugi album, pod nazivom On The Shoot je izašao za Metropolis Music 2018. godine, a sada je u pripremi treći album – s kojeg je autor objavio par pjesama i koje se mogu čuti na njegovom YT kanalu. Pored autorskih stvari, u repertoaru se nalaze i obrade nekih legendarnih imena: John Lee Hooker, Johnny Cash, Bob Dylan, Hank Williams, Muddy Waters, R.L Burnside, Elmore James, Son House, te mnogi drugi.
https://www.youtube.com/@icecreammanandhisonemanban8084
SONIC EYE
Blues-rock skupina Sonic Eye iz Osijeka:
Fran Jurlina (ex-član Fireballa, Zoran Mišić benda, Livio Berak Trio, Hazzarda i Bluestripa)
Nikica Barović (ex-član Livio Berak tria, Zoran Mišić benda, sudionik “Rat bendova” u Sarajevu)
MarioPapić – vokal, gitara (B.L.U.D., Galebovi, Bluestrip, Rovovsko stopalo, te suorganizator ovog festivala.
U pripremi su nove autorske pjesme banda,koje će kroz koji mjesec biti i objavljene.
https://www.youtube.com/watch?v=JtWoZ7MQw-M
https://www.youtube.com/watch?v=414d5U5N8Xk
https://www.youtube.com/watch?v=vCdqwOET4q8
https://www.youtube.com/watch?v=V3_It5h58lU
DELTA21!
Delta 21! je instrumentalni trio iz Vinkovaca koji od 2021. radi autorske pjesme s garage, blues, noise i funk elementima. Usna harmonika – Igor Djeke (Harp Explosion, Disciplin A Kitschme, Thee Knuckleheads…), gitara Goran Križanić, bubnjevi Ivan Peh.
https://www.youtube.com/watch?v=VGI-qPqY5mQ&t=189s
https://www.youtube.com/watch?v=cNY7BJfDTw8
https://www.youtube.com/watch?v=HVo409RKuuU
DAMIR GOSSAIN & ZEMLJA (ZG)
Original Zemlja je okupljena 1996. godine (Damir/Brane) i svira nekih 10-ak godina do Damirova odlaska u Zagreb. U Zagrebu od tada pa sve danas, vodi blues sessione, nastupa po raznim blues klubovima, eventima, a kroz 27 godina radi sa preko 100 glazbenika, iza sebe ima oko 500 autorskih pjesama.
Zvonimir Čaić/bass & Goran Horvat/bubnjevi.
U ovom sastavu, sviraju oko godinu i pol. Najznačajnija svirka S.A.R.S festivalu. Prije 2 godine, bend je izdao EP za Spona music, a sada rade u studiju za Croatia Records. U planu je snimanje na engleskom jeziku.
https://www.youtube.com/watch?v=lXSGspF1tKk
https://www.youtube.com/watch?v=c1LRl70BeH8&t=812s
GARAGE IN JULY
Bagi, Igor, Bojan i Krešimir spremni su ponovno raditi ono u čemu uživaju najviše: svirati rock’n’roll! Nastali su 2011. pod utjecajem The Stoogesa, Velvet Undergrounda, The Rolling Stonesa, The Sonicsa te starog Delta i Chicago Bluesa. Nastupali su na velikom broju festivala diljem regije kao i inozemstvu. Pojačani novim bubnjarem, Krešimirom Oreškim (koji svoje vještine brusi u Kriesu i Kwaka Afrobeatu), bend ponovno ima priliku uživo svirati pjesme uz koje su odrastali i uz koje još uvijek rastu.
Bend će izvesti pjesme sa svih svojih dosadašnjih izdanja („7“, „Imaš li strasti?!“, „Sjaj u blatu“ i „Swamp & Roll“) i provozati vas kroz močvare i rijeke svoje dosadašnje karijere, u kojima ima bluesa i blata, energije i sjaja. Misija je i dalje širiti muziku, ideje, osjećaje i dijeliti sebe… bez puno pametovanja i kalkuliranja.
https://www.youtube.com/watch?v=rCsRWyqEQNU
https://www.youtube.com/watch?v=bPPt-s7z79M
https://www.youtube.com/watch?v=zVjlyug4zrk
https://www.youtube.com/watch?v=IMZVsdSB86o
UDRUGA VOLIM GRAMOFONSKE PLOČE
Udruga Volim Gramofonske Ploče iz Osijeka, od svog osnivanja 2021. godine kontinuirano radi na promociji, razvitku i unapređenju glazbenog ukusa, te očuvanju tradicije slušanja glazbe s vinyl zapisa u Osijeku, Hrvatskoj i u inozemstvu. Organizacijom glazbenih slušaonica, organizacijom sajmova gramofonskih ploča te sudjelovanjem u raznim kulturnim manifestacijama, kao i prezentacijom rada u lokalnim i nacionalnim medijima, članovi udruge su utjecali na popularizaciju gramofonskih ploča u javnosti. Udrugu VGP na blues festivalu predstavlja DJ Azimuth. Zadueženi za warm-up i after party, te za glazbu u pauzama između bandova.
MARIO PAPIĆ
Osim što je glazbenik, bio je vlasnik poznatog night cluba Big Ben i kroz to vrijeme sudjelovao je organizaciji niza blues-rock koncerata u samom Big Benu, ali i izvan kluba. Glazbom se aktivno počinje baviti 1990. godine kao gitarist i pjevač, a prvi ozbiljniji angažman postiće s blues-rock skupinom B.L.U.D. kojoj se pridružuje 1994. gdje ostaje do 1997. U međuvremenu je postao i članom blues rock banda Galebovi. No najzapaženiji uspjeh postiže 2000. godine s bandom Bluestrip, čiji je i suosnivač, do njegove razlaza 2018. godine. Radio je mnoge koncerte diljem Hrvatske, a najviše pamti trodnevnu turneju u Londonu. Bluestrip je izdao 2 autorska albuma – Bird on Wire i Bluestrip 1. Nakon godinu pauze, osniva blues-rock band Rovovsko stopalo, a o prošle godine vodi band Sonic Eye. Trenutno Sonic Eye radi na autorskim pjesmama.
JELENA REBIĆ
Kulturologinja, vlasnica obrta za savjetovanje i promidžbu. Bavi se pisanjem projekata, digitalnim marketingom i društvenim mrežama, grafičkim dizajnom i organizacijom raznih evenata iz područja umjetnosti i kulture (izložbe, festivali, koncerti). Dopredsjednica je udruge PARTWISH i Društvo „Naša djeca“ grada Osijeka, predsjednica saveza udruga – PLATFORME ŠIBICA, koju čine udruge: SLAMA, REART, PS SHINE, PLANTAŽA, TEATAR TO GO, HRVATSKI AUTORSKI STRIP, MALO DRAMA MALO ART, RAST. Već pet godina organizatorica je osječkog obilježavanja Međunarodnog dana jazza, a s udrugom PARTWISH radi i na drugim projektima koji se tiču edukacija u vezi digitalnih medija. Aktivno potpomaže rad mnogih osječkih udruga i umjetnika iz područja nezavisne kulturne scene i to u vidu organizacije, osmišljavanja, pisanja i provođenja aktivnosti raznih projekata – Slama festival, Sand Art Neretva festival, Slamanje, Reart festival, Uskoči u nišu, Glazboputje, i dr., te same vidljivosti. Blues festival je novi projekt, a cilj projekta je okupiti umjetnike, glazbenike koji djeluju u okvirima rock-blues žanra, kroz aktivnosti prepoznavanja i angažiranja nezavisne kulturne scene kao jednog od najvažnijih kulturnih pojava.
Zašto Blues u Osijeku?
Organiziranjem ovog festivala, gradu Osijeku se pokušava vratiti nekadašnji status kolijevke kvalitetne glazbe koja potiče na promišljanje i kreiranje kulturnog koda. Na taj način mlade se potiče na jači angažman kreiranja i produkcije kvalitetnih umjetničkih i kulturnih praksi i afirmaciju nezavisne umjetničke scene.
Ovim projektom želimo u Osijek ponovno vratiti platformu koja će omogućiti ponajboljim glazbenim legendama ali i novim mladim nadama da se glazbeno izraze i pokažu svim građanima ljepotu svoje glazbe – bluesa. Želimo da ovaj projekt bude samo početak te glazbene priče grada Osijeka, da se projekt zaista razvije u festivalski program u trajanju od nekoliko dana. Na taj način, Osijek će moći postati domaćinom ne samo lokalnih ili domaćih blues glazbenika, već i međunarodnih. Osijek kao jedan od većih gradova Hrvatske na žalost više nema ovakav tip događanja, a mi zaista vjerujemo da on to treba i zaslužuje imati. Npr., poznati su Blues festivali iz Zagreba, Splita, Istre… a mi, kao grad koji je iznjedrio toliko dobrih i kvalitetnih rock glazbenika, definitivno zaslužujemo njihovo ponovno okupljanje i slavljenje samo kvalitetne glazbe. Ne želimo da se Osijek pretvori u prijestolnicu lake i bezvrijedne glazbe, već baš suprotno. Svojim projektom želimo Osijeku ponovno priskrbiti nazivnik Grada Rocka i svega što to nosi. Pitanje decentralizacije jedno je od ključnih pitanja kulturnih politika, a ulaganje u kulturne i kreativne industrije na lokalnoj razini može postati jedan od glavnih faktora decentralizacije i razvitka lokalne kulturne raznolikosti u Hrvatskoj, osobito ukoliko se pozornost usmjeri na razvoj kulturne i umjetničke scene. Prepoznavanje i filtriranje bitnih čimbenika umjetničkih angažmana, glavni je zadatak svakoga tko se bavi pitanjima kulturoloških promjena u društvu, osobito u širem povijesnom kontekstu.
Upravo radi toga, prepoznavanje važnosti uloge koje je blues odigrao u povijesti SAD-a, a time i svih zemalja svijeta, i to ne jedino u području glazbe već i puno dublje i puno šire, nameće se kao nužnost svakog suvremenog društva i to kroz aktivnosti propitivanja, istraživanja i u konačnosti obilježavanja za svaku zemlju, pa tako i Hrvatsku.
Ovaj festival doprinosi promicanju hrvatske kulture u svijetu i uključenost u međunarodnu kulturnu glazbenu inicijativu, jer time grad Osijek, kao i cijela Hrvatska, postaju sukreatori takvog obilježavanja, odnosno, gradom prijatelja bluesa na svjetskoj glazbenoj sceni.
Na taj način, svaki građanin se suptilno osvješćuje o važnosti poštivanja i kreiranja demokratičnoga društva, utemeljenog na poštivanju ljudskih prava i sloboda, širenju tolerancije i slobodnog umjetničkog izražavanja, bez obzira na njegovo kulturološko nasljeđe, vjersku, nacionalnu pripadnost, socijalni, odnosno, obrazovni status.